[O2] Problem z klimą lub wentylacją

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Cyklop
    Classic
    • 2009
    • 2

    [O2] Problem z klimą lub wentylacją

    W weekend na trasie przydarzyła mi się przykra niespodzianka. W pewnej chwili zapaliła się (i mrugała) kontrolka silnika i silnik zaczął nierówno chodzić, stracił moc oraz przy dodawaniu gazu wpadał w wibracje. Poza tym brzmi przy dodawaniu gazu jak samochód rajdowy.

    Podjechałem do jakiegoś majchra po drodze. On tylko sprawdził, że cewki i świece są ok. Po jego "kontroli" na chwilę problem zniknął, ale 30 km dalej sytuacja się powtórzyła, tyle że teraz kontrolka silnika pali się już na stałe.

    Ewidentnie kwalifikuje się to już do wizyty w serwisie, ale może ktoś z Was miał podobne objawy i ma jakieś przypuszczenia co to może być. Nie wiem też, czy próbować jechać do warsztatu o własnych siłach, czy ściągać lawetę.

    No i może ktoś ma jakiś godny polecenia serwis w Warszawie?
  • zwierzak1971
    Classic
    • 2007
    • 24

    #2
    [O2] Problem z klimą lub wentylacją

    Witam.

    Octavia II, rok prod. 2006, kombi, silnik 1,9 TDI, przebieg 196.000 km

    Zacznę od tego, że w wakacje uciekał mi czynnik chłodniczy z układu i warsztat nie bardzo potrafił wykryć skąd. Co około 2 tygodnie klima przestawała działać.
    W końcu znaleźli (metodą na mydło, bo UV nigdzie nie było widać) - wyciek był z górnej części chłodnicy klimatyzacji. Wymienili ją i powinno być wszystko ok. Dodam jeszcze, że we wcześniejszych poszukiwaniach rozebrali prawie cały przód oraz deskę rozdzielczą.

    Po tej naprawie klima niby chłodzi, ale:
    1. Po około 1-2 godzin jazdy z włączoną klimą, z nawiewów przestaje wiać powietrze - dmuchawa pracuje normalnie, reaguje na zwiększanie obrotów pokrętłem (zwiększony szum), ale z nawiewów powietrze się nie wydobywa lub wydobywa się niewiele. Metodą prób i błędów doszedłem do tego, że można sobie z tym poradzić poprzez wyłączenia AC na kilka minut lub pokręcenie kilka razy dookoła pokrętłem regulującym kierunki nawiewów lub na kilka minut wyłączyć zapłon.
    2. Siła nadmuchu generalnie jest słabsza moim zdaniem (bo warsztat twierdzi że jest normalnie).
    2. Od tego momentu samochód przy włączonym AC pali około 1-2 litry więcej na 100 km, niż bez włączonego AC. Tego wcześniej nie było! Różnice były zdecydowanie mniejsze! Teraz moja Octavia w ruchu miejskim z klimą pali około 9 ltr ON/ 100 km, a w trasie nie schodzi poniżej 6 ltr / 100 km. To nie jest normalne, bo wczesniej w trasie miałem w okolicach 5 ltr, a w mieście około 7 ltr.

    Warsztat nie wie jaka może być przyczyna

    Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Możecie coś pomóc?
    CB Alan 199-A + Hustler
    srebrna Octavia II Combi 1,9TDI

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      wymień filtr pp- zacznie dmuchać :P
      jak ciśnienia w układzie podczas pracy klimy?
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • zwierzak1971
        Classic
        • 2007
        • 24

        #4
        Zamieszczone przez robekcool
        wymień filtr pp- zacznie dmuchać :P
        jak ciśnienia w układzie podczas pracy klimy?
        filtr pp to pierwsze co podejrzewałem - niestety nie... :-( filtr nówka
        nie wiem jak ciśnienia, ale chyba w warsztacie to sprawdzali...
        CB Alan 199-A + Hustler
        srebrna Octavia II Combi 1,9TDI

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          informowali cie o tym sprawdzaniu?
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          Pracuję...